Privacybeleid inzake gegevens

DFS Trading Limited neemt de privacy van zijn klanten zeer ernstig en de veiligheid van uw persoonsgegevens is enorm belangrijk voor ons.

In dit beleid wordt samen met het Cookiebeleid van DFS en onze Algemene gebruiksvoorwaarden van onze website uiteengezet welke gegevens we over u verzamelen, hoe we deze gegevens gebruiken en opslaan als u onze DFS websites gebruikt, ons via e-mail contacteert, onze winkels bezoekt of via de telefoon contacteert. [lees meer]

Door een aankoop van goederen of diensten van DFS, of het verstrekken van uw contactgegevens aan ons in de winkel, het bezoeken van www.dfs-banken.nl, het aanmaken van een account, het plaatsen van een bestelling of door te communiceren met DFS online via de telefoon, aanvaardt u en gaat u akkoord met de praktijken beschreven in dit beleid.

Wanneer we de woorden 'we', 'onze', 'ons' of 'DFS' gebruiken in dit beleid, verwijzen we naar DFS Trading Limited.

Voor de toepassing van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU 2016/679) is DFS Trading Limited de verwerkingsverantwoordelijke. Geregistreerd kantoor: 1 Rockingham Way, Redhouse Interchange, Adwick-le-Street, Doncaster, DN6 7NA. Geregistreerd nummer 01735950 (Engeland en Wales). [lees minder]

Welke gegevens verzamelt DFS?

Wanneer u een bestelling plaatst bij DFS in de winkel, via onze televerkoopafdeling of op onze website, worden de gegevens die wij over u verzamelen en opslaan in de eerste plaats gebruikt om ons in staat te stellen u onze producten en diensten aan te bieden. Dit is om ervoor te zorgen dat wij onze verplichtingen uit hoofde van tussen u en ons gesloten overeenkomsten kunnen nakomen en om u te voorzien van de informatie die u van ons vraagt. [lees meer]

Uw naam, adres en contactgegevens kunnen worden gedeeld met onze meubelleveranciers en bezorgers om er zeker van te zijn dat wij onze contractuele afspraak met u kunnen nakomen om de producten en diensten te leveren die u bij ons koopt.

DFS bewaart deze informatie voor de volledige duur van de meubelgarantie om ons in staat te stellen te kunnen voldoen aan de garantiebepalingen en, indien nodig, onze servicemanagers te sturen.

Meubelleveranciers die rechtstreeks aan u leveren, krijgen uw volledige contactgegevens die u ons meedeelt, zodat zij aan deze eis kunnen voldoen. In sommige gevallen, wanneer zij verantwoordelijk zijn voor de garantie van het meubilair, kan deze informatie worden opgeslagen voor de volledige periode van de garantie om hen in staat te stellen om hieraan te voldoen.

Als u ervoor kiest om ons te contacteren met behulp van de chatfuncties op onze websites, worden deze ondersteund door geselecteerde externe dienstverleners die de chatgegevens veilig op hun eigen servers opslaan voor 12 weken.

Als u bij ons een stofmonster aanvraagt, dan delen wij uw naam- en adresgegevens met onze meubelleveranciers, die deze alleen gebruiken om u dit stofmonster te bezorgen. Zodra het monster bezorgd is worden uw gegevens gewist.

Als u bij ons service of reparatie aanvraagt, zal dit normaal gesproken door DFS Service Managers worden uitgevoerd, maar er kunnen zich gevallen voordoen waarin wij een derde vragen om uw meubilair te repareren. Op dat moment delen we uw naam- en adresgegevens met ons serviceteam en zij zullen dit enkel gebruiken om u te helpen met de reparatie.

Als u ons informatie verstrekt over een andere persoon dan uzelf, moet u ervoor zorgen dat zij begrijpen hoe hun gegevens zullen worden gebruikt en dat zij hun toestemming hebben gegeven om deze informatie aan ons bekend te maken en om ons toe te staan deze te gebruiken voor de doeleinden die met u zijn besproken, bijv. om de levering van meubilair af te spreken.

Als u telefonisch met ons contact opneemt dan worden deze gegevens opgeslagen voor onze administratie en veilig bewaard gedurende 12 weken.

Als u onze website gebruikt om een account aan te maken, deel te nemen aan online discussies, voor deelname aan een wedstrijd, om een enquête in te vullen, een foto te uploaden naar #mydfs, om teruggebeld te worden door een personal shopper of om een probleem te melden over onze producten of diensten dan worden de gegevens die u ons bezorgt opgeslagen en kunnen ze worden gebruikt om deze vraag of dienst te faciliteren.

Financiële toepassingen:: als u een financiële overeenkomst wilt afsluiten voor de aankoop van meubilair, dan zullen we dit voor u vergemakkelijken door uw gegevens door te geven aan de aanbieders van financiële diensten waarmee we overeengekomen regelingen hebben. Deze aanbieders van financiële diensten zijn externe verwerkingsverantwoordelijken en bijgevolg verantwoordelijk voor alle gegevens die u hen bezorgt. Met DFS kunt u een directe relatie met deze aanbieders opbouwen. De externe aanbieders van financiële diensten kunnen bijv. aan kredietinformatiebureaus informatie over u vragen en bijhouden zodat ze kunnen beslissen om u krediet en financiering toe te staan.

Nadat de financieringsmaatschappij uw financieringsaanvraag heeft geaccepteerd, houdt DFS alleen gegevens bij van de aanbieder waarmee u een overeenkomst hebt gesloten om uw aankoop bij ons te financieren evenals de leningsvoorwaarden en het bedrag van de gevraagde financiering. Als een eerste benaderde aanbieder besluit u geen financieringsovereenkomst aan te bieden, zullen wij uw gegevens doorgeven aan andere aanbieders die hun eigen kredietonderzoek kunnen uitvoeren. Na de levering van het meubilair worden de applicatiegegevens uit de DFS-systemen verwijderd. De aanbieders waarmee DFS werkt zijn Ikano Bank AB, Creation Consumer Finance Limited, Barclays Partner Finance, Hitachi Capital PLC en V12 Retail Finance Limited. Informatie over hun privacybeleid is op aanvraag beschikbaar.

Sofacare: Als u Sofacare van DFS koopt en om ons in staat te stellen uw polis te regelen, delen we de gegevens van uw bestelling, uw naam en contactgegevens met onze verzekeringsbeheerder, Guardsman, onderdeel van Valspar Corporation. Zij houden deze gegevens bij en delen deze met agenten of gelieerde bedrijven ten behoeve van het beheer van uw polis. Het kan gebeuren dat ze deze informatie gebruiken voor het uitvoeren van enquêtes bij klanten, schadebehandeling en fraudepreventie. Guardsman is een externe verwerkingsverantwoordelijke en bijgevolg verantwoordelijk voor alle gegevens die u hen verstrekt. Informatie over hun privacybeleid is op aanvraag beschikbaar.

Btw-teruggave: Wij zullen u nooit vragen om ons gevoelige persoonsgegevens te verstrekken, tenzij we deze nodig hebben om te kunnen voldoen aan uw aanvragen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als u btw-vrijstelling geniet wegens handicap. In dat geval kunnen we gegevens vragen over uw lichamelijke of geestelijke gezondheid zodat we de door u gevraagde regelingen kunnen treffen. Als u ervoor kiest om ons deze gevoelige persoonsgegevens mee te delen, zullen we deze alleen gebruiken voor de specifieke redenen die met u zijn besproken.

• Gegevens die DFS ontvangt van andere bronnen: We kunnen ook informatie over u verzamelen van andere bronnen en deze informatie combineren met informatie die we over u hebben, inclusief gegevens waar:

  • U andere websites van ons gebruikt, met inbegrip van onze dochterondernemingen of andere diensten die wij leveren;
  • We communiceren met uw familie- of gezinsleden in verband met de levering van onze diensten of producten (bijvoorbeeld om de levering te regelen);
  • Onze vertrouwde partners gegevens over u hebben verzameld en u hebt ingestemd deze gegevens met ons te delen. U hebt bijvoorbeeld deelgenomen aan een wedstrijd van een derde partij en toestemming gegeven om uw gegevens met DFS te delen om in aanmerking te komen voor een prijs of om een productkorting te ontvangen;
  • De gegevens over u openbaar beschikbaar zijn of geaggregeerd of geanonimiseerd door een derde partij. We kunnen bijvoorbeeld een demografische analyse van uw postcode toepassen, zoals de gemiddelde grootte van het huishouden, het gemiddelde inkomen en de algemene locatie;
  • U ons gegevens bezorgt door het gebruik of de interactie met onze sociale mediakanalen. [lees minder]
+

Waarom verzamelen we gegevens en hoe gebruiken we die?

In het kader van de AVG dienen we een wettige reden te hebben om uw persoonsgegevens te gebruiken (of te 'verwerken'). Een van de wettige redenen is 'wettige belangen'. Wettig belangen betekent dat we uw persoonsgegevens kunnen verwerken als we een echte en wettige reden hebben en we hierbij geen van uw rechten en belangen schaden. [lees meer]

Wat betekent dit eigenlijk? Wanneer u ons persoonlijke gegevens bezorgt gebruiken we uw gegevens voor onze wettige zakelijke belangen, om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke service kunnen bieden en dat u alleen relevante informatie van ons ontvangt.

Voordat we dit doen, zullen we echter ook zorgvuldig mogelijke gevolgen voor u en uw rechten overwegen.

Enkele typische voorbeelden van wanneer we dit toepassen zijn het voorkomen van fraude, direct marketing, het handhaven van de veiligheid van ons systeem, gegevensanalyse, wijzigen of verbeteren van onze diensten, het identificeren van gebruikstrends en het bepalen van de effectiviteit van onze reclame.

Wij verwerken de door u verstrekte persoonsgegevens om ons bedrijf te leiden en te beheren zodat we u de meest geschikte marketing, informatie, service en producten kunnen bieden en een degelijk beveiligde ervaring. Dit is wat wij zien als onze 'wettige belangen'.

Onze belangen

Hier volgt wanneer en waarom we deze aanpak zouden toepassen:

Direct Marketing: Indien u voor de 9e mei 2018 een aankoop bij ons deed en niet afgemeld bent voor het ontvangen van marketinginformatie, dan zenden we u e-mails, sms-berichten en reclame via de post over relevante promoties en aanbiedingen waarvan we denken dat deze voor u interessant zijn.

Als u bij ons een aankoop deed na de 9 e mei 2018 zenden we u enkel e-mails en sms-berichten met reclame over relevante promoties en aanbiedingen waarvan we denken dat deze voor u interessant zijn, als u actief hebt ingestemd om deze te ontvangen.

Deze informatie wordt gedeeld met partners, leveranciers en agentschappen zodat zij uw persoonlijke informatie namens ons kunnen verwerken. We delen alleen gegevens waarmee zij hun diensten aan ons kunnen leveren of om het hen makkelijker te maken hun diensten aan u te leveren. Sommige van onze dienstverleners plaatsen bijvoorbeeld online reclame voor ons, over onze producten en diensten. Als gevolg hiervan krijgt u mogelijk, wanneer u hebt ingestemd met het ontvangen van reclame van ons, onlinereclame te zien die we geplaatst hebben op de websites die u bezoekt of bij de interactieve diensten die u gebruikt.

We zullen uw gegevens verder op deze manier verwerken tot wanneer u dit anders wenst. U kunt zich te allen tijde afmelden van deze manier van verwerken via de link voor afmelden in alle e-mails en sms-berichten en door gebruik te maken van de functie 'Neem contact met ons op' op onze website.

We zullen uw gegevens nooit aan andere bedrijven verkopen zodat ze u reclame kunnen toesturen.

Voeg items toe aan uw winkelmandje: Als u een account aanmaakt op onze websites en items toevoegt aan uw winkelmandje, maar de verkoop is niet afgerond, kunnen wij telefonisch of per e-mail contact met u opnemen om er zeker van te zijn dat er geen technische problemen zijn waardoor u de aankoop niet kunt afronden. Deze gegevens worden 30 dagen bewaard en daarna gewist.

Enquêtes over klantenservice: Wanneer u een aankoop bij ons doet, delen wij uw naam en contactgegevens met derden die namens ons contact met u opnemen om per e-mail en telefoon enquêtes over de klantenservice uit te voeren. Met deze enquêtes kunnen wij de klantervaring beoordelen en dit stelt ons in staat om een betere klantenservice te bieden. Dit is geen reclame. De resultaten van deze enquêtes worden vervolgens aan DFS doorgegeven om te beoordelen en gepaste acties te ondernemen. De persoonsgegevens die we met hen delen worden na 5 jaar uit hun systemen verwijderd. Deze enquêtes bevatten geen reclamemateriaal of marketingboodschappen, maar als u verder geen enquêtes meer wilt ontvangen dan kunt u zich bij ontvangst hiervoor afmelden. Deze derden bewaren uw e-mailadres als u zich hebt afgemeld zodat ze zeker zijn dat ze u geen verdere enquêtes meer sturen namens ons.

Analyse: Wij verwerken uw persoonsgegevens verzameld als onderdeel van uw meubelaankopen voor doeleinden van klantenanalyse, beoordeling, profilering en direct marketing, op een gepersonaliseerde of geaggregeerde basis, om ons te helpen bij onze activiteiten en om u te voorzien van de meest relevante informatie, zolang dit geen schade toebrengt aan uw rechten en belangen.

Dit kan inhouden dat we gegevens over u delen die verzameld zijn als onderdeel van een aankoop bij een van onze dochterondernemingen, waaronder Dwell, Sofa Workshop en Sofology. DFS maakt hiervoor gebruik van geselecteerde derden. Wanneer persoonsgegevens worden gedeeld met onze aanbieders van diensten voor dit doel, hebben ze enkel toegang tot de informatie die nodig is om de functies uit te voeren en onze contractuele overeenkomsten met hen staan hen niet toe om uw persoonsgegevens te gebruiken voor hun eigen doeleinden.

  • Opname telefoongesprekken: Telefoongesprekken die u van DFS ontvangt of met DFS voert, kunnen worden opgenomen. Het doel hiervan is gebruik bij opleidingen en kwaliteitsbewaking. Dit stelt ons in staat een hoog niveau van klantenservice te bereiken. Het kan ook gebeuren dat we de gegevens van het telefoonnummer registreren waarmee u ons contacteert. Dit telefoonnummer wordt na 12 weken verwijderd.
  • Wanneer u ons belt: Om ervoor te zorgen dat u de beste klantenservice van DFS ontvangt kan wanneer u ons belt, uw oproep worden doorgeschakeld naar een derde partij die de oproep namens DFS beantwoordt. Omdat deze partijen toegang hebben tot DFS-systemen, kunnen ze uw vraag snel en efficient beantwoorden en zullen ze alleen gegevens met DFS delen die u van hen vraagt.
  • U beschermen: Verwerking van uw gegevens om u te beschermen tegen fraude bij transacties op onze website en om ervoor te zorgen dat onze websites en systemen veilig zijn.
  • Onze websites of apps gebruiken: Tijdens elk van uw bezoeken aan onze website kunnen wij automatisch de volgende gegevens van u verzamelen:
  • Technische informatie, met inbegrip van het IP-adres (Internet Protocol) dat wordt gebruikt om uw apparaat met het internet te verbinden, de inloggegevens van uw DFS-account, het browsertype en de browserversie, de tijdzone-instelling, de land- en telefoonzonecode van de plaats waar uw apparaat zich bevindt, de browser plug-in-types en -versies, het besturingssysteem en het platform
  • Informatie over uw bezoek, met inbegrip van de volledige Unifor Resource Locators (URL)-klikstroom naar, via en van onze websites (inclusief datum en tijd); producten die u hebt bekeken of gezocht; responstijden van pagina's, downloadfouten, de duur van de bezoeken aan bepaalde pagina's, informatie over pagina-interactie (zoals scrollen, klikken en mouse-overs), methoden die worden gebruikt om weg te bladeren van pagina's en elk telefoonnummer dat u belt om contact op te nemen met onze televerkoop of klantenservice.

Deze informatie zal worden gebruikt voor het beheer van onze websites en telefoondiensten en voor interne operaties, waaronder probleemoplossing, gegevensanalyse, testen, onderzoek, statistische en onderzoeksdoeleinden. Hiermee kunnen we onze websites en telefonische diensten verbeteren en ervoor zorgen dat informatie op de meest effectieve manier voor u (en voor uw apparaat) wordt verstrekt. Hiermee kunt u, indien u dat wenst, deelnemen aan de interactieve functies van onze service. Het stelt ons ook in staat om de effectiviteit te meten of te begrijpen van advertenties die we aan u en anderen aanbieden en u relevante advertenties te bezorgen.

We kunnen de gegevens die u ons geeft mogelijk ook combineren met gegevens over u die we verzamelen of van derden kopen. We gebruiken deze gegevens voor de hierboven beschreven doeleinden.

De persoonsgegevens die op deze manier worden verzameld, worden bewaard zolang als nodig is om de producten te leveren en de door u gevraagde transacties uit te voeren, of voor andere essentiële doeleinden zoals het voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, het oplossen van geschillen en het handhaven van onze overeenkomsten.

Uw belangen

Wanneer we uw persoonsgegevens verwerken voor onze wettige belangen, zullen we eventuele gevolgen voor u en uw rechten in verband met gegevensbescherming en andere relevante wetgeving in overweging nemen en afwegen. Onze wettige zakelijke belangen stellen we niet automatisch boven uw belangen - we zullen uw persoonlijke gegevens niet gebruiken voor activiteiten waarbij onze belangen belangrijker zijn dan de gevolgen voor u (tenzij we uw toestemming hebben of anderszins vereist of toegestaan door de wet). [lees minder]

+

Ons gebruik van Cookies

Onze website maakt gebruik van cookies om u te kunnen onderscheiden van andere gebruikers van onze site. Hiermee kunnen we u een goede online-ervaring bieden en het stelt ons in staat om verbeteringen aan te brengen. Voor meer details over de cookies die we gebruiken en waarom we ze gebruiken verwijzen we naar ons Cookiebeleid.

De manier waarop we gegevens opslaan?

Alle persoonsgegevens die we ontvangen worden opgeslagen op onze beveiligde servers en/of de servers van de serviceprovider die onze site host. Voor het waarborgen van de veiligheid worden alle gegevens over transacties op onze site die worden gedownload gecodeerd. [lees meer]

Wanneer aan wettelijke verplichtingen moet worden voldaan, kan het gebeuren dat we persoonsgegevens die we over u verzamelen overdragen worden naar locaties buiten de Europese Economische Ruimte voor verwerking en opslag. Uw gegevens kunnen ook worden verwerkt door medewerkers die buiten de Europese Economische Ruimte voor ons of een van onze leveranciers werken. Die medewerkers kunnen bijvoorbeeld uw bestelling behandelen, uw betalingsgegevens verwerken of actief zijn bij een helpdesk. Door het geven van deze persoonsgegevens, stemt u in met deze overdracht, opslag of verwerking. Wij zullen alle stappen ondernemen die redelijkerwijs nodig zijn om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig en in overeenstemming met dit Privacybeleid worden behandeld.

Indien wij u een wachtwoord hebben gegeven (of indien u dit hebt gekozen) waarmee u toegang krijgt tot bepaalde delen van onze site, bent u verantwoordelijk voor de geheimhouding van dit wachtwoord. We vragen u deze wachtwoorden met niemand te delen.

DFS bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is om de producten te leveren en de door u gevraagde transacties uit te voeren, of voor andere essentiële doeleinden, zoals het voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Als u vragen hebt over het bewaren of vernietigen van uw gegevens, neem dan contact op met ons via de gegevens in het gedeelte 'Neem contact met ons op'.

In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU 2016/679) nemen we strenge fysieke, elektronische en administratieve veiligheidsmaatregelen om uw informatie te beschermen tegen toegang door onbevoegden en tegen onwettige verwerking, onopzettelijk verlies, vernietiging en beschadiging, zowel online als offline. Gegevensoverdracht via het internet is echter niet veilig en daarom kunnen wij de veiligheid van gegevens die u ons elektronisch stuurt niet garanderen. Elke gegevensoverdracht van dergelijke gegevens is bijgevolg op eigen risico. Als u vragen hebt over de veiligheid van uw gegevens, neem dan contact met ons via het gedeelte 'Neem contact met ons op'. [lees minder]

+

Wettelijke verplichtingen

U dient zich ervan bewust te zijn dat, indien de politie of een andere regelgevende of overheidsinstantie die onderzoek instelt naar vermeende illegale activiteiten ons vraagt uw persoonsgegevens door te geven, wij daartoe verplicht kunnen zijn. [lees meer]

In het geval van gehele of gedeeltelijke verkoop van ons bedrijf aan een derde is het mogelijk dat we uw persoonsgegevens doorgeven aan de potentiële of feitelijke verkoper of koper van dat bedrijf of die activa.

Wanneer we wettelijk verplicht zijn om uw informatie vrij te geven of om onze algemene voorwaarden of andere overeenkomsten toe te passen; of om onze rechten, eigendommen of veiligheid of die van onze klanten of andere derden te beschermen. [lees minder]

+

Links van derden

Op onze site vindt u links naar websites van derden. De operators van die websites zullen hun eigen privacybeleid toepassen en u dient dit te controleren voordat u ze gebruikt of gegevens aan hen doorgeeft. [lees meer]

We zijn niet verantwoordelijk voor hun beleid of de manier waarop ze uw gegevens of cookies gebruiken en zijn niet aansprakelijk voor enig verlies, schade of leed dat u als gevolg daarvan zou kunnen lijden. [lees minder]

+

Toegang tot gegevens en andere rechten

U hebt het recht op toegang tot gegevens die we over u hebben. Als u uw recht op toegang wilt uitoefenen dient u een schriftelijk verzoek in te dienen en een bewijs van uw identiteit voor te leggen voordat wij de gegevens aan u verstrekken. [lees meer]

U hebt ook het recht om:

  • Ons te vragen verwerking te voorkomen die u ernstige schade of leed zou kunnen berokkenen;
  • Van ons te eisen dat we bepaalde beslissingen niet automatisch nemen als ze een aanzienlijk effect op u hebben;
  • Om ons te vragen de nodige wijzigingen aan te brengen in de persoonsgegevens die wij over u bewaren om ervoor te zorgen dat ze correct en up-to-date zijn;
  • Om ons te vragen uw persoonsgegevens te wissen en verwerking te voorkomen, in deze specifieke omstandigheden:
  • Wanneer de persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor ze oorspronkelijk werden verzameld/verwerkt.
  • Wanneer de betrokkene zijn toestemming intrekt.
  • Wanneer de betrokkene bezwaar maakt tegen de verwerking en er geen hoger wettig belang is om de verwerking voort te zetten.
  • Wanneer de persoonsgegevens onrechtmatig verwerkt werden (d.w.z. anderszins in strijd met de AVG).
  • Wanneer de persoonsgegevens moeten worden verwijderd om aan een wettelijke verplichting te voldoen.
  • Wanneer de persoonsgegevens worden verwerkt in verband met het aanbod van diensten van de informatiemaatschappij aan een kind.

We kunnen weigeren te voldoen aan een verzoek om persoonsgegevens te wissen wanneer deze worden verwerkt, en wel om de volgende redenen:

  • de uitoefening van het recht van vrijheid van meningsuiting en informatie;
  • om te voldoen aan een wettelijke verplichting voor het vervullen van een taak van algemeen belang of uitoefening van openbaar gezag;
  • voor doeleinden van volksgezondheid in het algemeen belang;
  • voor archiveringsdoeleinden van algemeen belang, wetenschappelijk onderzoek, historisch onderzoek of statistische doeleinden; of
  • de uitoefening of verdediging van rechtsvorderingen.

Als u over een van deze zaken contact met ons wilt opnemen, gebruik dan dit e-mailadres: [email protected] [lees minder]

+

Neem contact met ons op

Als u vragen hebt of zich zorgen maakt over de manier waarop DFS uw persoonsgegevens verwerkt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onze website of door het sturen van een e-mail aan [email protected] [lees meer]

Als u niet tevreden bent over de manier waarop we uw persoonsgegevens verwerken, hebt u het recht om de klacht door te verwijzen naar de Autoriteit Persoonsgegevens, The Dutch Data Protection Authority.

U kunt dit doen door hun website te bezoeken of contact met hen op te nemen op 088-1805 250. [lees minder]

+

Dit privacybeleid werd voor het laatst bijgewerkt in mei 2018.